Wednesday, October 5, 2011

Hilang sabar hari ni.


Assalamualaikum,..

Aku tak dapat menahan sabar sebab kesabaran ku teruji,bukan payah sangat pun nak jadi orang melayu yang beradab sopan,berbudi bahasa.Terkadang aku sedey mengenangkan nasib bangsa kita yang kononya bagus sangat tapi hakikatnya tak adil terhadap orang lain.Jalankanlah tanggungjawab yang diberi oleh majikan kamu dengan penuh berhemah,tak menyusahkan orang lain,barulah rezki allah tu bermanfaat untuk kebarkatan keluarga..kalau majikan tu suruh bunuh orang kita sebagai pekerja akan buat benda tu bukan sebab taat pada majikan tapi sebenarnya taat pada duit..betul tak..?kalau dah sampai kita bunuh orang,then kat mahkamah dunia nanti didepan hakim boleh kita kata,bos aku suruh..bos pulak akan kata,aku suruh....ko pikir balik arahan aku tu..bukan suruh ko buat benda jenayah tu...hishhh..!walau bagaimana pun memang puas hati sebab dapat bawa kes tadi siang sampai ke balai polis...bukan apa sebagai pengajaran kepada dia agar tak kena pada orang lain.aku boleh terima kesalahan aku tapi ko pun kena terima kesalahan ko jugalah..baru adil dan seksama.Moral of the storynya,..belajarlah jadi satu bangsa yang bertamadun,ini bukan zaman jahiliyah beb..zaman kita sekarang zaman teknologi,zaman moden so kepala otak pun kenalah ikut peredaran zaman.Kalau aku layan zaman jahiliyah siang tapi..mahu aku perambat dengan parang kontot si penceroboh tu...!

No comments: