Sunday, March 21, 2010

Pahang part 4,Tanjung Lumpur sea food

Assalamualaikum..

Malam tu aku singgah di Restoran Ana Ikan Bakar Petai.Restoran yang mula-mula kita jumpa bila masuk kawasan tepi sungai Tanjung Lumpur.Bukan nak promote restoran tu bagus...memang tak payah promote orang dah ramai..bukan dapat elaun tambahan pun...yang penting aku nak kongsi dengan pembaca diluar sana.


Tang menu pula..jangan terpesona dengan tulisan atas sign board ni..nampak memang murah..tapi senarai harga tu untuk yang belum dimasak..bila dah dapat bil nanti baru tahu,so kena sediakan sapu tangan untuk lap peluh yang bercucuran bila dapat bil nanti...

Aku makan udang,Lala,nasi putih untuk dua orang,teh "o" aes dua..cukuplah untuk mengalas lantai perut kitaorang.Ni udang yang aku pesan untuk dibakar dengan sambal petai...perghh...dasattt..sotong tu sesaja je aku amik foto..dah biasa makan sotong..
Bukan apa..tak nak berlaku pembaziran makanan dan duit semata-mata ikut nafsu..jadi,kenalah buat perancangan dulu sebelum ikutkan nafsu..!



Sang Lala yang dah siap dimasak sambal dan udang ni dah kena kebas sebelum sempat aku shoot...!petainya pun dah kena songlap oleh waiter agaknya...mana boleh macam ni...!Udang tu ada dua sos untuk cicah,satu sos asam jawa pedas..satu lagi sos kicap macam sambal kicap..dua-dua bes so kena cicah dua-dua sekali baru 'Datang'...
Doa makan ni aku shoot sebab nak ambil maknanya sebab anak aku selalu baca doa makan siap makna...tapi macam ada yang tak kena bila tang maknanya...tu yang aku nak kena betulkan ni..




Ok..kalau sesapa sampai Tanjung Lumpur dan nak menjamu selera..try kat sini dan ada banyak lagi restoran sepanjang sungai ni...apa yang penting korang ingat pesan aku...leher mesti mau kasi balut dengan besi keluli tahan geseran supaya tak kena sembelih...perancangan mesti mau ada..kalau dah biasa datang sini..no problem..order mengikut keperluan bukan mengikut tekak dan nafsu..ingat tu...next update kita lepak temerloh pulak..jom..

3 comments:

Empayar Digital said...

nek promote nggawe aku pak nere lungo kono mangan wae.asem tenan.. wes kepengen aku... tapi bodo kaji baru aku pak merono..

Panglima Khalid Al-Walid said...

Apiklah..penak wai pak merono...nganggo GPS cap Ayam blondo..kocekea seng kandel...!

Farydah said...

eemmmmm... mcm sodap jer...
bolelah try nnt.
seng penting mesti
ney uweeenaaakkk