Tuesday, February 2, 2010

Durian Abang Bikis..




Assalamualaikum..,
Sapalah agaknya tak minat makan durian,mungkin dah muak hari-hari makan durian atau dah kena pantang akibat penyakit tertentu.Aku ngan Omi memang satu kepala kalau pasal Raja Buah ni..Si budak kecik ni pun nampak gaya macam mewarisi minat aku laki bini..aku suka jenis durian lemak dan pahit,sementara Omi ngan Soki pulak suka manis..so bila belah je masing-masing kata yang ni pahit..yang ni manis...kalau dengar manis je aku tak berapa suka makan,yang pahit pulak diorang tak sentuh langsung...lemak manis aku suka jugak..!
Kalau durian tembaga tu biasanya lemak dan pahit,D101 dan D24 tu baru ada yang manis..Tapi tak lawan durian kampung Abang Bikis kot...hahahaha...sedara durian la tu...tapi sebenarnya kebetulan je singgah rumah dia pasal nak beli buah markisa..
Sekarang tak musim lagi dah buah tu..tambahan pulak Abg Bikis nak cabut pokok semua pokok markisa tu dan ganti tanaman lain..banyak masalah katanya..What ever la Bro...asal jadi duit..

4 comments:

Hanna said...

Posto sikit kat PJ :)

jbfresco said...

mana ni..cantik nya warna dia.bila la nak musim durian lagi..pangilla kta dtg umah ye..eh umah kita ada la..meh la datang..hehe

Panglima Khalid Al-Walid said...

Parit Jayos ke Petaling Jaya..hehehe...

Empayar Digital said...

kuwe punya pasal lah.. getakke gambar duren nang blog mu saiki aku pulak kepengen pak mangan duren.. asem tenan..