Thursday, December 10, 2009

Kenangan lalu masih baru



Assalamualaikum..
Aku dalam mood slow pagi ni...sama macam streamyx ni jugak...teringat kisah lalu masa zaman remaja...best betul masa dulu...macam baru semalam aku lalui..bila dikenang semula...zaman dah berubah...semua dah jadi manusia..ada yg dah tiada...Alfatihah untuk Ayob Marsam...Aku sempat bergambar dengan arwah masa kat rumah cikgu Zahari..ko tengok lah muka masing-masing masa tu..'Mambera'.... masih macam tu...dah ada anak sorang...Jamsari...pun dah kawin...Soip...! dah anak dua...masa aku buat demo sembahyang Raya Aidil Adaha tu aku dalam darjah 3..semua masih berhingus..Soip masih kurus...Badid,rulley,Pak Pen,Pak Itam...Kanin...hahahaha...semua dah ikut haluan masing-masing...Masa ni kitorang memang rapat sebab ada ikatan persaudaraan ditambah lagi rumah dekat dan sekolah pun sama,biasanya kitaorang berkumpul waktu ada kenduri atau majlis karamaian...memang best kalau dengar tempat 'mbah'ada kenduri...dapat kumpul dan jumpa diaorang..macam-macam aktiviti disusun..rasa masa tak cukup...huhh...aku tak akan lupakan kenangan manis zaman ni.Zaman main guli...zaman ni lah...'Memborong Ismon'itu trade mark kitorang kalau menang main guli...Time nak pergi main..aku bawa guli sebijik dua je...kalau kalah aku pinjam pada diorang...mana tak untung...!!kalau menang atau menang besar(Memborong Ismon)baru bayar balik hutang tu...balik nanti guli terus masuk dalam 'Bank'(dalam tempayan daaa...)sampai dekat separuh tempayannn....oklah lain masa aku panjangkan cerita ni agar korang semua tahu...aku rindu zaman kita kanak-kanak...aku tido dulu.
wassalam..

2 comments:

Empayar Digital said...

Arwahj Ayub wak aji amin pun ada- al fatihah..

naftalena said...

Arwah bawak aku naik moto pegi medan sebelum 2,3 hari nak meninggal..