Monday, December 21, 2009

Sunset D'Jayos

6.56pm
7.03pm
7.00pm
7.06pm
7.10pm
Assalamualaikum..
Tengok mat salleh guna camera Nikon dan Cannon..berangan je lah aku...Tang harga...terbeliak biji mata...manalah mampu nak berhabis camtu...standard aku cuma 'Snap suka sama suka'tak de pun terfikir nak up sampai jadi profesional fotographer..janji aku boleh berkarya dengan alam...jadilah...tak naklah paksa diri diluar kemampuan..nanti lupa diri lelama mencuri(baru punya peribahasa)...tapi kalau dapat peluang...aku 'Tobat'sekali aje aku akan angkat SLR.....(single-lens reflex)macan nikon D300s ke....fuhhh baby... aku dah lama jatuh cinta kat ko la D300s...(mini aku jeles tak yek..?)bebanyak hobi...yang ni macam sesuai plak ngan jiwa aku..bukan apa,kalau tang hobi ni kalu bole la..biar la 50-50 ngan orang kanan..so senang nak bagi masa..kalu pilih hobi yang ikut kepala kita sendiri nanti mesti timbul masalah..tak sekarang lelama mesti jadik masalah punyalah..contoh la...katakan ada orang tu hobi dia suka korek idung ngan picit jerawat..ha..siap dua hobi dia..orang kanan pulak tak suka korek idung tapi suka picit jerawat..kira ok lah..boleh share hobi tu..kalau dua-dua hobi tu orang kanan kita tak suka...mesti selalu kena kutuk dan ketuk sekali..boringla...lagipun hobi tu tak berapa sopan kalau nak bawak ke majlis..hobi memancing pulak..ni satu hobi yg perlukan banyak rawatan sebelum anda menceburkan diri...paling mustahak..orang kanan setuju ke kena tinggal saban waktu..sedangkan banyak masa yang sepatutnya dibahagikan hanya dibolot kita sorang je...?aku dulu minat gak mancing..tapi kat parit je la,dan ikut musim..Sekarang ni hobi tu tak sesuai kot..pasal dah banyak dimanipulasikan...akhirnya memancing pun leh dijudikan..(Jackpot)duit punya pasal...judi pun gasak gak...pastu..tokey kolam memancing tu aku tengok takde pulak sediakan tempat sembayang..tempat duduk adalah... apa soh sembayang depan kolam ker...tak best la camtu..
Berbalik pasal hobi fotography ni..kalau dapat green light tu tandanya 'Mem'pun serasi lah tu..tak payah cari model memahal..cuma model tu je lah sain kontrak sampai bila-bila..nak model lain cari yg free punya macam alam sekitar ke...free apa..
Tadi siang cuaca memang cun abis..lepas ujan pulak tu..siap 'momong'aku cabut kejap tunggu matahari terbenam...subhanallah...walaupun cahaya ultra unggu tu tak baik untuk kesihatan,sekejap je aku ambik masa snap panorama indah tu..apani..port memang cun..lain masa aku datang balik..Kalau guna SLR..perghhh...menangis leonardo de'vincci...tapi kalau guna camera 'kokak' pun anggle mesti mau betul..baru dapat gambar yang cun..SLR memahal tapi tak reti guna baik guna camera aku ni ha..(style memujuk hati sendiri)warggghhhhh...!!..nak jugak SLR tu..!!,nanti ko aku akan caik juga..tak kira lah....janji rockk...!
Lima foto ni sebenarnya satu tempat cuma masa je berbeza..makin matahari jatuh makin cun viewer dia..oklah..ada masa aku kasi update lagi lain cerita..Wassalam.

2 comments:

Empayar Digital said...

nunggu limang belas minit yo rokok'e telong batang..

naftalena said...

Teruklah kuwe..kokehan ngerokok mengko iso mengguk lo...aku baru rong batang..