Wednesday, February 10, 2010

Touch PDA from HTC


Assalamualaikum,
Memandangkan cuaca diluar sana agak mendamaikan sebab hari kedua bumi seri medan dibasahi hujan walaupun cuma sekejap,cukuplah untuk menghilangkan debu-debu liar yang beterbangan.Cuaca pun ada sikit sejuklah..hari ni aku nak shere pasal pda yang masih belum aku miliki,walaupun o2 xda aku dah jadi aruah..sampai jemu aku guna 02 ni baru dia mengundur diri..aku nak cari lain brand pulak kalu sampai rezki.Melalui pengintaian aku sejak kebelakangan ni ada beberapa pilihan PDA yang menganggu mata aku.Salah satunya yang ini...,

Prosesor memang dah mantap lah tu dengan keupayaan Qualcomm MSM 7201A 528MHz yang mampu capai 530MHz dalam Ram 288Mb.HTC Touch HD ni nampak slim riverlah kalau pegang guna tangan kanan,ringan dan selesa.Aku dok membelek masa kat JJ teberau haritu..
Tang camera 5Mp tu aku kisah sangat lah sebab camera aku pun lebih jauh dari 5mp tu,yang aku kisah ni EDGE Class 10, 236.8 kbps dan 3G HSDPA, 3.6 Mbps tu..kalau load dalam keadaan biasa atau coverage tak elok pun masih dalam lingkungan bawah 3.6 Mbps.Ada lagi pantas lah berbanding dengan nokia baru yang aku baru beli semalam...
Yang ni pulak ialah,

HTC Diamond 2,prosesor lebih kurang sama cuma up link speed dia ada lebih bagus sikit dari HTC HD kat atas tadi.Tang harga pulak yang ni lebih mahal 300 dari yan atas tadi.ROM dan RAM pun sama.Display skrin tu ada lebih lebar dan nampak gagah lah lalau Diamond 2 ni bersepah atas meja makan..!

HTC HERO ni lah yang selalu memeningkan kepala dan menyilaukan mata aku sampai seminggu...!selain lengkap dengan G-sensor HERO ni juga mesra tangan dan agak ringan berbanding dua model kat atas tadi tu.Hero ni juga sedia dengan kekuatan 528Mhz prosesor dan 288Mb of Ram.Memang pantas kalu main menda ni,aspek lain tu sama je ngan PDA jenama lain macam ASUS dan Toshiba.Dalam bebanyak PDA ni aku lebih minat pulak dengan HTC sebab semua utilitinya memenuhi citarasa aku sebagai penggemar PDA.Kepada penggemar PDA diluar sana carilah Ram yang agak besar agar PDA tu tak selalu HANG OUT..!lagi satu kalau nak sumbat apa jua softwere pun masih dalam keadaan yang waras prosesornya.Macam pengalaman aku yang sudah..O2 xda aku tu aku upgrade sendiri dari window mobile 5.1 kepada WM 6,dan beberapa softwere yang aku selalu guna seperti clean Ram,beberapa player,sis GPS..tapi memandangkan 64Mb of Ram...aku terpaksa guna satu softwere dalam satu masa..kalau lebih dari itu maka 'Hang' lah jawabnya...Tapi walaupun ram kecil prosesor Intelnya boleh tahan gak..!dengan kemampuan Intel PXA270M 520 MHz..o2 aku tu dah banyak berbakti pada nusa,bangsa dan business aku..Thank's o2...jasamu dikenang..

No comments: