Sunday, March 21, 2010

Pahang Part 3,Tanjung Lumpur sunset


Assalamualaikum,
Aku sampai Tanjung Lumpur untuk makan malam sekitar jam 7pm,dapat juga merakam gambar suasana hening menjelang matahari terbenam dikawasan jeti ikan.Mulanya segan kat pak nelayan situ yang dok tengok semacam je..tapi apa nak kisah...aku kasi tebal muka je shoot sunset yang sungguh cun waktu tu.Aku ambil masa dalam 15 minit je.


Cantik tempat tu kalau korang dapat tengok live kat situ.Gambar ni taklah seberapa sangat kalau nak dibandingkan dengan suasana sebenar...SubhanAllah..
Tanjung Lumpur sebenarnya penghujung sungai kuantan dan kat sinilah para nelayan melabuhkan bot mereka sekembali dari laut lepas.Kawasan nelayan memanglah bau ikan saje..tambahan lagi ada pasar pulak kat sebelah tu..kalau seawal pagi mungkin dapat tengok ikan segar..ini dah senja..mana ada ikan naik dah.


Cuma aku agak kesal sikit lah sebab banyak sampah yang dibuang kedalam sungai dan mencacatkan pemandangan sungai.Nak dijadikan cerita sang Kelembai,aku bukan nak pegi arah kawasan nelayan ni sebenarnya,tapi dah salah masuk jalan.Sepatutnya aku kena seberang jambatan sungai pahang tu dulu baru jumpa kawasan tempat makan sea food yang best.


Last time aku pegi sini dengan wife aku tahun lepas kot,bila datang lagi macam dah lupa pulak.Siap shoot gambar tu terus aku seberang sungai pahang dan masuk simpang menuju tempat makan tu dan namanya sama lah sebab kawasan Tanjung,bezanya ia terletak di sebelah seberang sungai je..sesampai je situ waktu dah malam...nanti kita tenguk seafood kat situ best ke tak..murah ke mahal..agak-agak kalau dah pegi sekali nak datang lagi tak...?tapi kalau tekak aku,sure aku datang lagi punya...

3 comments:

Farydah said...

Tanjung Lumpur..pasti best lah.. jauhlah pulak.
terima kasih atas segala sokongan

Panglima Khalid Al-Walid said...

Haiii kakk.....phuket boleh sampai..inikan pula negara sendiri..tak patut...

Farydah said...

Phuket nek flight, tak letih... tak sampai pun4 jam dah sampai...
tapi mcm best jer tmpat tu....
insyallah sampai