Tuesday, January 26, 2010

Kamera impian aku yang belum aku mimpikan..



Assalamualaikum...
Lama aku tak menyempatkan diri untuk update blog nih...ada sikit info aku nak shere..hobi aku sebenarnya tapi belum ada bahan nak buat beli camera ni...harga masih melantun tuh...!dslr D300 ni memang memenuhi citarasa aku,tambahan lagi camera ni dilengkapi sistem (Scene Recognition System)yang mana sistem ni lebih improved Color Matrix Metering II, White Balance dan AF performance.
3.0-inch LCD monitor dengan 920,000-dot (VGA) resolution, brightness adjustment serta 170° ultra-wide viewing angle menjadikan D300 sangat sesuai untuk apa jua situasi.

Kalau nak compare dengan D200,sensor dah tak sama..RGB CCD dengan CMOS...jauh beza tu...tapi kualiti mungkin lebih kurang tak jauh beza kot..Start up pula kalau D200 ialah dalam 0.15 sec..!berbanding 0.13 sec untuk D300..ada lebih pantas 0.2 sec..!
Viewfinder Frame Coverage pulak Approx 5% dari D200..so kat sini D300 lebih sikitlah..Nikon D300 juga dilengkapi dengan 3D Focus Tracking yang mana jarang ada pada pada camera lain.Image Quality Setting pula ialah 12-bit NEF (RAW):uncompressed atau compressed RAW atau kualitinya lebih detail dan jelas..!
Saya rasa anda yang minat atau sedang mencari kamera apa yang sesuai,saya sarankan cuba kamera ni...berbaloi-baloi...!

No comments: