Wednesday, October 23, 2013

Rahsia pembinaan Piramid ada dalam Al Quran

Banyak info kurang tepat mengenai pembinaan atau bahan binaan Piramid.Ada saintis mengatakan batu sebesar gunung dipotong kepada blok dan diangkut dari satu kawasan menggunakan Jin,ada mengatakan kaum firaun sebesar gergasi..tapi mumianya lebih kurang kita juga besarnya.Pada pendapat Aku kaum firaun ni besar akalnya,bukan besar tubuh badannya.
Allah dah rakam dialog manusia firaun ni dalan Quran bagaimana piramid dibina,gunakan bahan apa dan semua kejadian dalam dunia ni.Kita je malas nak baca Quran..

“Dan berkata Fir'aun: ‘Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui Tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah Hai Haman untukku TANAH LIAT kemudian buatkanlah untukku BANGUNAN YANG TINGGI supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan Sesungguhnya aku benar-benar yakin bahwa Dia Termasuk orang-orang pendusta."
 (Al-Qashash:38)  

Bahan binaan piramid adalah batu bata sama macam batu bata yang kita gunakan utk kita buat rumah sekarang.Tanah liat yang banyak terdapat di sepanjang sungai Nil merupakan bahan asas utk menghasilkan batu bata dan dibakar..
semoga bermanfaat.

No comments: