Friday, March 5, 2010

Tanjung Agas Muar sana.


Assalamualaikum,
Petang tadi aku ngan omi ngan soki lepak jap sambil makan lunch pukul 5 pm kat tanjung agas...sebab aku tak lunch tengahari tadi.Dalam perjalanan cuaca sungguh best,alangkah besar kuasa Allah bila sampai sana hujan panas,so sesi fotografi tak dapat diteruskan dan nak menjelajah pantai berbatu kat tanjung pun aku tak menyempat.
Pantunnya berbunyi begini..

Silau mata dipanah mentari,
Mentari pagi menyilaukan mata,
Tanjung Aggas dah tak best lagi,
Kenapa dulu aku pegi best?...

Kucing hitam dimakan semut,
semut hitam minum nes,
aku pegi time air surut,
Mana ada lokan..

Apek medan pakai jeans,
sikat rambut pakai selipar jepun,
kan air tu cuma seringgit,
sapa suruh bagi sembilan posen,mana lagi seposen..?

Kasut aku lupa nak polish,
Kasut kau tak payah basuh dah lawa,
cepat kemaskan baju dan seluar,
kain kat umah alamat kena hujan..

Makan mee bandung muar rasa manis,
laksa johor buat serapan,
malas aku nak pesan lagi,
selalu tak ingat nak bawak hempon.

oklah...aku tak harapkan balasan semua pantun aku ni..cuma sekadar hiasan je..anyway kalau anda pandai berpantun silalah masuk pertandingan pantun peringkat kebangsaan...
hehehe...aku nak tengok mega movie...

No comments: