Thursday, June 3, 2010

Sunrise at Terengganu.




Assalamualaikum..

Kat area pantai Timur tak dapat nak tengok matahari dibaham lautan,sebaliknya kena pergi pantai selesai solah subuh untuk shoot gambar matahari naik.Kalau kat foto memang tak de beza sunrise dan sunset..tapi bagi orang yang dapat berada di lokasi...susah nak explain suasana tu...

Aku memang suka outing secara solo sebab aku tak nak terkongkong dengan masa dan pertandingan gadget antara peserta...aku buat semua ni kerana aku cintakan keindahan dan satu kepuasan dalam diri aku sendiri.Bukan nak kata bagus ke tak bagus..sekurang-kurangnya..ucapan SubhanaAllah tu satu kemestian bila kita berada dihadapan ciptaan Allah yang paling cantik dan terbaeakkk punya..siapa pun tak dapat menandingi keindahan panorama ciptaan Allah yang hanya menjelma beberapa minit sahaja setiap pagi..

Lokasi ni ialah di kawasan pantai Menggabang dan Batu Rakit.Setiap lokasi ada view yang berbeza,namun mataharinya tetap sama..begitulah juga dengan kita..biarpun dimana kita muncul atau berada,hati dan iman kita harus satu pada Nya RabbulJalil,YaLattif..AllahuRabbi..!

No comments: