Monday, November 30, 2009

Tiga tahun lepas


Assalamualaikum,
Musim hujan ni cuaca agak sejuk,streamyx pun agak kencang so senang sikit kerja nak load.Negeri kat pantai timur masih lagi musim banjir,alhamdulilah seri Medan yg dulu sangat tersohor dengan pekan dibawah air,melepaskan gelaran tersebut.Hairan atau tidak itu semua atas budi bicara Maha Pencipta.
Tahun ni Shukrey masuk 3 tahun,makin banyak benda dia tahu,makin banyak cakap,banyak tanya...jawapan atas segala soalan tu aku dah siapkan untuk jangka masa 2 tahun.
Bila tengok gambar-gambar lama dia,macam dunia ni berputar tanpa peduli selaju mana.Aku dengan Omi shukrey harungi pahit manis mencorak kertas putih amanah Allah pada kami selama tiga tahun ni,shukur kapada Allah kurniakan Shukrey pada kami.Pengalaman kami ni sememangnya dirasai oleh semua insan yang berkahwin,tapi mungkin ada insan yang tak lagi merasai nikmat dikurniakan zuriat.Perasaan kasih dan sayang yg tumbuh mungkin berbeza sebelum dan selepas shukrey lahir.Aku susah nak explain.
Budak kecik ni lahir pada subuh 30 sya'aban(sehari sebelum Ramadhan)tiga tahun lepas.Omi masuk wad bersalin jam 2 pagi 23'sept,Aku tak la masuk sekali..lepak kat luar dewan dan berdoa pada Allah.Lama aku tunggu tak de sorang nurse pun panggil aku,dah lahir ke belum ke...macamana keadaan Omi...macam-macamlah persoalan yg tiada jawapan.Waktu subuh hampir sampai,adalah lebih baik aku solah dulu,takut nanti bila nurse panggil aku belum solah.Rupanya budak ni lahir time aku solah tulah..tak dapat tengok omi bertarung nyawa lahirkan"Soki"sori ye Mi..abg tak terpilih dikalangan suami yg berada disisimu waktu itu..sebab abang bersama Allah. Siap Solah dan Doa,sepantas kilat waktu subuh aku mencapai kasut utk ke dewan bersalin semula..Baru duduk 1 jam Omi dah naik kerusi roda keluar dengan Baby..anak aku la tuh..!siap Adzan dan Akomahkan aku bawak Omi masuk wad semula.Menginap satu malam,hari berikutnya dalam bulan Ramadhan aku bawak balik baby dengan Ominya sekali.Bersemilah episod cinta kami yg mula disirami kasih sayang berkat dikurniakan budak "Soki"ni.
Sambung nex time bab anak aku ni..
Wajah baru lahir

Usia Sebulan



Lima bulan





Batu Ferringgi 3 tahun

Budak ni kat rumah Mbah Dia
Perkarangan masjid Air Hitam dalam usia 3 tahun

No comments: