Thursday, November 12, 2009

Selatan Utara Malaysia

Antara gambar yg sempat dirakam dalam Trip kami ke utara Mulai dari Kuala Perlis,naik ke Padang Besar dan terus ke Wang Kelian(sepadan Malaysia Thai).Seterusnya singgah ke Penang,Jalan lagi ke selatan dan merentas banjaran Titiwangsa menuju Cameroon Highland.
Kami memulakan perjalanan dari Batu pahat mulai jam 9.30pm hari Jumaat memasuki plaza tol Yong Peng dan terus melalui lebuhraya menuju Utara.Singgah di hentian seremban lebih kurang jam 11.45pm.Singgah sekali lagi di hentian Tapah untuk mencari secangkir kopi Dara.Jam 5.40am kami berhenti di Hentian Gurun untuk solah Subuh dan meneruskan perjalanan ke kuala perlis.
Jam 9.00am hari Sabtu kami semua menginap di sebuah rumah sewa di kawasan kuala perlis.Sebelah petang baru ke Padang Besar Punya!!
Hari Ahad pagi kami ke Wang Kelian,sebelum tengah hari mesti sampai ke Kuala Perlis kerana Majlis Pertunangan Saudagar Esmit Ulam Raja berlangsung pada jam 2.30pm.Boleh lihat Sang Puteri Tunangan Saudagar Esmit yg sempat saya rakamkan.

Isnin pagi kami check out dari Kuala Perlis menuju Penang.
Menginap satu malam dan pada esok harinya kami meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya,Cameron highland.Dalam perjalanan balik ke Batu Pahat yg meletihkan sempat juga menyinggah di Latar Iskandar untuk "MEMUNTAHKAN DIRI" kerana keadaan litar yg menggerunkan bagi para pelumba F1 khususnya.

Pasar sayur

Bakal Menantu


Sang Putri


Apa lagi Yg tak dapat tu..

Nyekek
I Luv U
Komter Penang
Penang



Wang Kelian,Nang..Nang...Tep...Tep..

Padang Besar Punya...!

No comments: