Friday, May 10, 2013

Masih panas selepas undi

Banyak benda dapat diperhati selepas GE 13 ni,kalau dulu sebelumnya senyap sunyi sekarang dah melalak sana,melalak sini sebab dah menang kononya,ini namanya org atas pagar reput.Sekarang dah jadi penganalisis paling top sebab segala pendapatnya terpampang diwall-wal fb..aku bukan apa,kelakar pun ada..masa kempen haritu tak de pulak dia ni beri komen atau pendapat..sekarang muncul menemplak realiti kebenaran..yg ada satu jenis lagi nih..tak boleh dikomen apa jua status yang tertera di wallnya,kalau kena komen alamat habis merajuk,mengamuk,sumpah seranah segala...pada aku,kategori manusia mcmni hanya layak komen luahan perasaan atau pendapat  dalam diari,sebab kat diari buta tu tak de org komen tak puashati atau sebagainya..kalau berani komen atau berhujah di FB,maka bermakna anda bersedia dengan kritikan org lain,awas,bahasa semberono atau bahasa org zaman batu tak layak digunakan,..itu pendapat peribadi aku..sebab apa pun pandangan,pendapat atau analisis yg anda buat,kenyataan yg tak dapat kita sangkal ialah anda sebenarnya menang jadi arang..buatlah mcmana pun,hakikat tetap hakikat..so tak payahlah nak bangga sangat kemenangan tak bermaruah mcmtu..ini cuma pendapat..kita saksikanlah sama-sama mana itu realiti dan mana satu kebatilan.Bagi yang terlalu fanatik mcm aku pun rasanya masih mampu menilai kebenaran dengan akal yang waras..tak kira anda dipihak yg mana..aku yakin,..cuma sifat manusia memang begitu,tak ramai yang berani kata benar takut nanti tak dapat nama,org tak suka,orang kata itu ini..itulah hakikat,kebenaran memang selalu disembunyikan kebaikannya,tapi kebatilan selalu dipandang mulia.oklah pesanan terakhir dari aku..tulislah pendapat peribadi anda dalam DIARI..itu lebih selamat utk anda..sebab dalam masyarakat tiada istilah "Play safe".Berani kerana yakin Allah itu benar.

No comments: