Friday, May 25, 2012

Last day at Tea market

 Hari ke 4 ni aku ada masa kitra-kira 5 jam sebelum ke airport,seawal pagi aku dan puan jelajah satu kawasan yang semuanya jual teh.Nak sampai sini pun mau separuh nyawa gak,sib baik semangat kental..ini papan tanda kena ingat sebab kat sini aku keluar train ,nak balik kena cari benda ni semula..ekeke..macam dalam hutan pulak kena ingat semua jalan yg kita lalu utk kembali ke pangkal jalan.


 Satu lagi sign board kaler cekelat tu pun kena ingat,senang nak tunjuk kat driver teksi atau tut-tut..tapi nampaknya driver teksi dapat rezeki haritu..
 Inilah wilayah teh yang kitaorg sampai lebih kurang pukul 11 pagi,Ronda sana sini tak de benda lain selain teh.

 Last sekali aku sampai satu kedai yg mana inilah rupa teh berkualiti tinggi dan harganya mencecah ribuan yuen sekilogram..dapat beli beberapa gram sahaja sebab mahal sangat.Mulanya tak jadi nak beli,tapi sebab tokeh tu dah belanja minum dan dia sendiri yang bancuh teh tu depan kitaorg..memang terbaik teh ni..hilang sengal dan letih badan akibat menapak tadi.Cara dia hidang teh dan cara membancuh teh ditunjukkan secara live depan kitaorg..rupanya mcmtu bancuh teh..bukan macam yg biasa kita buat kat rumah tu..ekekeke..jakun betul..
 Baju first day pakai balik..ok apa ..
 Aku tinggal beskal ni kat Guangzhou sebab beskal ni bukan aku yg punya.
 My best pren,..Tuan Haji Laluan Sutera..semoga muka aku akan diabadikan dalam karya beliau yang seterusnya..
Aku nak membuta time nih..puan sebuk layan sms dengan member yang tak dapat barang sampai balik...sian dia..kami ni pun nasib baik Allah tunjukkan jalan,kalau tak,nasib kami pun sama agaknya..Ok tu je update Benua China sampai kehari terakhir.Next trip mungkin sebelum Ramadhan kalau Allah izin untuk dagangan sebelum raya..wassalam.

No comments: