Tuesday, July 27, 2010

Rhu muda


Pulau tulah pulau Kapas...agaknya ada banyak pokok kapas kat sana kot..?








Assalamualaikum..

Aku sampai lagi ke Terengganu.Kalau haritu kat Pantai Menggabang,kali ni aku stay kat Anees Challet dan Rhu Muda Beach Resort.Tak banyak beza dua tempat ni sebab jarak antara keduanya lebih kurang 25 km namun masih pantai yang sama menghadap laut Cina selatan.Ombak memang kuat dan tak sesuai untuk mandi.
Masa menginap kat Anees aku tak dapat nak shoot matahari naik waktu pagi sebab laut masa tu berkabus,tapi kat Rhu Muda agak ok jugalah walaupun ada kabus sikit.Kalau musim panas baru dapat panorama menarik bila waktu pagi.
Seronoknya musim tengkujuh ni,cuaca tak berapa panas dan sebelah petang agak redup,bolehlah nampak kawasan laut.Pantai Ketapang sekarang dah tak sama macam yang pernah aku dengar dulu,dah tak cantik sebab pantainya makin terhakis.Sampah pun banyak kat situ.
Kat Anees aku serapan nasi nemak lauk ikan.Kat Terengganu memang trend kalau nasi lemaknya begitu rupa.Aku bedal je walaupun tak direkmend oleh tekak.
Ada masa "jalang-jalang Ghanu".Aku tak habis jelajah lagi..sapa tahu ada rezeki dapat ke seberang pulau tu.Masa aku tengok matahari naik..kat sebelah sana tu ialah pulau kapas.Sebelah pulau Kapas tu pula Pulau Gemia.Tapi tak sempat nak shoot pulau kecil tu tapi mahal-mahal belaka resort kat sana...

No comments: