Thursday, December 27, 2012

Dua Ribu Tiga Belas

Dalam kesibukan mengharungi 2012,dah nak habis 365 hari aku lalui.Apa yg ada dalam tahun 2012 dah mula nak packing dan simpan dalam lock folder.Kena buka new folder untuk 2013.Macam biasa gambaran kasar 2013 dalam kepala aku ialah,pilihanraya,harga barang naik,minyak petrol naik,hutang 2012 yg perlu diteruskan bahkan tahun-tahun berikutnya kalau Allah panjangkan umur,anak aku mula sekolah,Insyaallah  Seorang umat manusia baru muncul..Namun gambaran 2013 masih kabur dari spek mata aku memandangkan banyak perkara yg dirancangkan pada akhir 2011 utk 2012 banyak tak terlaksana.Aku rasa 2013 ni pun kena perhalusi balik setiap perancangan dan semoga tahun ini 365 hari adalah mencukupi.
T
 Umur pada 2013 ni dah melonjak ke satu anak tangga baru,makin keatas dan power makin kebawah sebab makin tua.Mungkin ada yang seronok tahun baru nanti dan akan sentiasa bersedia dengan sebarang kemungkinan yang tak terjangka pasti berlaku.Azam tahun baru..?dalam folder 2003 sampai 2012 azam tetap ada iaitu azam 2003 ialah berazam utk azam baru 2004 dan seterusnya.Rokok..?inilah perkara paling membimbangkan kalau terkeluar dari mulut sesiapa yg berada berhampiran..jawapan perlu diberikan melalui sms atau nak lagi jimat gunalah whatssapp..begitu sinonim soalan ni berlaku saban tahun.
Aku rasa 2013 ni dan selepas pilihanraya umum nanti,segalanya akan berubah insyaallah,yg selesa akan berubah kepada tak selesa,yg sombong akan buat muka talam 3 muka dan memacam lagi utk duduk dalam kelompok masyarakat.Yang kaya raya akan kaya juga tapi puasa la pulak..dah selama ni raya jek tak pernah puasa..Itu cuma gambaran kasar sahaja,macam cerita omputeh tu yang selalu berkhayal padahal benda tu belum tentu terjadi..oklah ingatkan nak buat n3 review 2012 kalau sempat sebelum 31st ni..kalau sempat..kalau tak nampaknya nilah penutup n3 aku utk tahun 2012 ni..selamat tahun baru..kepada sesiapa nak AP Bomb boleh Pm atau whatssapp aku utk acara sambutan tahun baru nanti,stock ada 3 biji lagi..wakakakaka..

No comments: