Wednesday, November 3, 2010

Hilangkan rasa lesu dan lemah badan.



Assalamualaikum...

Aku sampai depan pc ni hampir pukul 11 mlm,malas nak merayap kat fb hari ni tapi tengok keadaan juga sebab org kata fb tu ada hantu kat sana.Update aku kali ni nak shere kat korang kalau ada masalah lesu atau lemah badan akibat terlalu letih bekerja.Lesu akibat bangun tidur siang pun sama gak boleh guna idea aku ni.Pernah tengok pemain tennis terkemuka dunia bila break time je terus capai pisang,makan dalam segigit dua..haa...itulah yg aku nak shere kat sini.Kalau badan lesu atau tak bermaya,makanlah sebiji pisang dan anda akan dapat rasakan perubahannya dengan begitu drastik skali.Sebenarnya buah pisang seperti pisang masak hijau atau pisang berangan mengandungi banyak enzim mudah larut dan paras glukosa yang tinggi untuk memulihkan tenaga.Kalau ada diabetis,tolong elakkan dari memakan buah ni.
Pisang paling aku suka sememangnya pisang berangan dan pisang masak muda.Kalau pisang masa aku kecik dulu,pisang lemak manis..ntah ada lagi ntah tidak sekarang.Kalau pisang lemak manis tu aku boleh makan habis dua tandan...percaya atau tidak terpilang...sebiji pisang masak hijau atau berangan bersamaan 10 biji pisang lemak manis...logik la..
Pisang emas pula aku tak minat sangat sebab pisang tu biasanya dimakan oleh para pelayar,atau dibawa belayar dan masak sebiji je kat atas peti pilak tu....tak nak aku kalau cuma masak sebiji je kat atas peti...
ok,selamat mencuba dan semoga bermanfaat.

P/s;gambar Angelina Jolie tu tak de kena mengena dengan N3 aku hari ni tapi dari pandangan sisi nampak macam pisang kot..

No comments: