Tuesday, April 13, 2010

Heritage Ipoh sana



Assalamualaikum..

Hampir seminggu aku tinggalkan Batu Pahat merantau sampai ke Ipo sana.Tak banyak story menarik kat Ipoh sebab kali ni aku banyak habiskan masa di bilik hotel bersama anak aku,sementara Omi ada tanggungjawab yang perlu dibereskan di Tambun.Aku malas nak lepak tambun sebab kat luar cuaca tersangat panas dan memeritkan.So lepak je sekitar hotel dan bila petang tu ingat nak bawa anak aku tenguk race kuda..siap jalan kaki tu dari hotel ke padang yang terletak kira-kira 200 meter.Sampai je kaunter tiket...alamak..budak dibawah 12 tahun tak dibenarkan masuk...melepas la show haritu..bila anak aku tanya apasal tak masuk,aku jawab la kuda kat situ tak jadi race sebab cuaca panas..nanti kuda tu batuk..adalah lebih baik balik hotel.
Kalau turun bandar Ipoh kitaorang biasa lepak Heritage je sebab dekat nak tuju dan serapan pagi pun boleh tahan sedap.Lunch hour biasa aku makan kat satu restaurant kat area jalan pasar yang pernah aku cerita dalam post aku yang sudah,tapi malam hari...alamak... malap la..nak cari tempat makan macam susah sikit terpaksa la aku gasak nasi kandar..apa nak buat.
Hari sabtu tu birthday isteri aku so kita orang sambut secara sederhana je dengan menikmati pizza,no cake.Gambar birthday pulak "PNC"..so tak dapat la aku nak upload kat sini sebab berada diluar kawasan.Apa yang aku rasa kebetulan,dah dua tahun isteri aku sambut birthday kat perak masuk tahun ni.Tahun lepas kat Ipoh Parade,tahun ni kat heritage je lah..tapi on sunday tu kitaorang lepak area majlis perbandaran Manjung sampai selasa pagi baru check out..Insyaallah aku kasi upload suasana kat sana dalam next update...wassalam..





No comments: