Thursday, November 10, 2011

Wings - Jerangkung Dalam Almari HQ

Rindu pulak dengan pukulan drum Brader Black@Gulung,kekadang muzik yang diadun wings suatu ketika dulu mampu merobek ketandusan waktu mcmni.Aku layan muzik dan tak berapa nak layan org nyanyi..so ada beza antara org yg suka dengar muzik dan org yang suka dengar lagu..kalau org suka dengar lagu,penyanyi memainkan peranan penting dan tak fair sebab nyanyian dia sorang lebih diminati berbanding adunan muzik daripada lima atau lebih..kalau orang nyanyi tanpa muzik walau sesedap mana sekali pun suaranya,kita akan anggap dia sedang bersyair atau bersajak...tapi kalau kita dengar adunan muzik tanpa penyanyi,maka kita tak boleh panggil mereka sedang bersyair atau bersajak..abis nak panggil apa aku pun kurang periksa,tapi ada bezalah...Aku memang tak suka menghafal lagu nanti akan jadi lagu lain..tapi muzik memang senang lekat..tak kisahlah lagu bahasa apa yg aku tak faham..muziknya aku faham...ayat ini aku copy bulat-bulat dari seorang lagenda rock tanah air yang skarang khabarnya sedang berniaga kedai makan di Ibukota..tapi aku pun heran mamat rock ni sukar menghafal lirik...agaknya time buat konsert dia baca note lirik lagu tu kot..slalu juga melepak sampai larut malam dengan beliau masa aku duduk Bukit Mutiara area Ampang dulu...apa khabar agaknya mamat tuu...oklah..jerangkung,..lu duduk je dalam almari baju tu jangan keluar-keluar...



No comments: