Saturday, February 12, 2011

My next PC






Assalamualaikum..

Aku baru survay kat market barang-barang nak build satu biji pc lagi untuk kegunaan peribadi.Tapi kali ni mungkin kalau jadi,pc ni adalah yang "terpower'dikalangan pc-pc aku...bukan pc-pc orang kat luar tu..
Mobo ni adalah keluaran Asus crossair model IV formula.Data transfer rate dia up to 5200MT/s via HyperTransport™ 3.0 based system bus.Mobo ni juga menggunakan AMD 890FX Chipset..!so memang ngamlah ngan processor Am3.
Ini pula ialah processor yang bakal digunakan kat asus mobo tu,AMD Phenom II X2 555 3.2GHz.
Ram pula cuba masukkan Cossair Dominator GTS-DDR3 Hight Speed,kalau mahal sangat aku ingat nak masuk 2 GB dulu tengok macamana.
Graffic card ni pula merupakan salah satu barang agak mahal gak,keluaran GIGABYTE DDR5,aku tenguk kat area sini harganya memang melantun,tapi kalau kat Low Yat mungkin dpat separuh harga kot.
Last sekali part yang perlu ada dalam pc aku ni tak termasuk HDD ialah power supply yang tak berapa mahal sangat kot model Xilence XQ 1200W PSU.Apa-apa pun aku nak tengok dulu berapa budjet semua sekali kalau dah jadi sebiji pc.
Ok,siap nanti aku kasi update balik n3 nih...wassalam.

No comments: