Saturday, January 8, 2011

Abul-Abuk..




Assalamualaikum..

Aku tak dapat rasa kuih kegemaran aku yang Omi buat petang tadi...Semua proses pembikinan dapat aku saksikan tapi tak de rezeki aku siang tadi untuk aku "menala"kau wahai kuih abuk-abuk...Anyway hari ni punya function berjalan lancar...Lamb Chop aku pun power..lain masa aku kasi shere macamana nak buat...
Kuih abuk-abukni memang kuih tradisi masyarakat Jawa yang tak akan dilupa olah orang Jawa.Nak buat pun taklah susah sangat berbanding dengan kita membuat nasi goreng kampung dengan syarat semua barang sudah tersedia...ok sesapa nak cuba kuih ni boleh dapatkannya digerai makcik jual kuih seawal jam 7 pagi kat kawasan anda...nasiblah kalau tak ada..selamat 'menala'..
Lamb Chop ni pula sebenarnya makanan yang banyak kalori so jangan ambil sebagai makanan ruji..makan sesekali untuk hilangkan gian tak pe...enak dimakan dengan sos lada hitam dan sewaktu makanan masih panas...elakkan mengambil minuman berais sesudah makan lamb chop...selamat'menala'juga...

No comments: