Saturday, December 18, 2010

Penghijrahan Anak Aku.


Assalamualaikum,..

Bulan baik tahun 1432H ni genap usia anak aku lima tahun(Awal Ramadhan nanti sebenarnya baru 5 tahun) dan satu penghijrahan yang dilakukannya ialah berpisah tempat tidur.Pada asalnya kita orang nak pisahkan tempat tidur pada usia 6 atau 7 tahun,tapi nampaknya anak aku ni dah mula matang dan harus diajar untuk tidur sendiri.Aku tak sampai hati nak pisahkan tempat tidur asalnya,ada satu malam pertama anak aku tidur sendiri di biliknya,tepat jam 3 pagi terdengar suara tangisan sambil mengetuk pintu bilik aku...aaduusss...kesian dia bila terjaga tak de sesapa kat sebelah..mulai malam berikutnya aku dan isteri bergilir-gilir menemankannya sampai pagi dan Alhamdulillah belum sampai seminggu,dia dah selesa tidur seorang cuma pukul 6 pagi tu biasalah,dia akan bangun awal dan berpindah kebilik kita orang.ok semoga anak aku akan jadi budak baik dan membesar sebagai seorang muslim yang dipimpin oleh Allah.

No comments: