Aku nak share sikit berkenaan online business dan business dari kedai.Dua² business ni sama cantik dan sama padan cuma ramai yang jadikan online business ni sbg satu business yg cinchai kata org cina..pelanggan tak dihargai sebagaimana pelanggan yg datang ke kedai kita.Ada pula yg ambil kesempatan menipu produk tambah lagi pelanggan tu duduk jauh dari tempat peniaga tersebut.
Barang rosak dipos kepada pelanggan dgn harapan pelanggan malas nak ambil pusing dan akhirnya dia berjaya membuat jualan,.Itulah konsep yg banyak aku nampak para peniaga online sedang buat..tapi tak semua..yg berniaga jujur dan berwibawa pun ramai..cuma segelintir individu mcm ni umpama merosakkan kepercayaan pembeli..takut org nak beli online.
Terpulanglah kepada anda utk membezekan dua jenis cabang business ni sama ada utk kebaikan atau kearah kejatuhan.
Nasihat aku,uruslah sama rata platform baru dlm bidang perniagaan ni agar kita boleh gunakan sebagai satu lagi senjata berbisa melariskan perniagaan kita.Jgn pasang niat "nasiblah sapa dapat barang rosak ni"atau "sila return balik kita ganti"memang sekali je la aku beli barang dengan ko..sebab apa..sebab kita sbg peniaga ada cukup masa utk semak atau periksa kondisi barang..alasan tak de dlm masalah ni..sebab aku juga berniaga online hampir 9 tahun..dari hari ke hari kita perlu belajar apa itu penghormatan dan penghargaan.Kepada saller² yg berwibawa..tahniah utk anda..
Bukan utk semua tapi sebagai peringatan kepada yg baru nak bermanja² dgn online business..jgn sombong,pelanggan adalah kunci utama kejayaan sesebuah business..jgn pandang ringan.
Tuesday, May 31, 2016
On line dan kedai
Labels:
Bicara Ilmu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!
FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi đài loan và gửi hàng đi pháp và dịch vụ gửi hàng đi canada uy tín, giá rẻ
Post a Comment